Wat hoort er allemaal bij je administratie als zzp’er?
Als zzp’er
is het van belang om een juiste administratie te voeren. Maar wat hoort er nu
allemaal bij de administratie. De Belastingdienst noemt alle gegevens over je
onderneming die je vastlegt op papier of in digitale vorm. De volgende zaken
worden daarbij omschreven:
- kasadministratie (ook kladaantekeningen) en kassabonnen
- financiële aantekeningen, zoals het inkoop- en verkoopboek
- tussentijds gemaakte controleberekeningen
- ontvangen facturen en kopieën van verzonden facturen
- bankafschriften
- contracten, overeenkomsten en andere afspraken
- agenda's en afsprakenboeken
- correspondentie
- software en databestanden
Tags: administratie, bankafschriften, contracten, controleberekeningen, eisen administratie, inkoop- en verkoopboek, kasadministratie, ontvangen facturen
verwante artikelen:
- Waarom is het belangrijk om als zzp’er een juiste administratie bij te houden?
- Hoe lang moet je als zzp’er de administratie bewaren?
- Waar staat het keurmerk ZEKER-ONLINE voor?
- Wat houdt het keurmerk Zeker-Online in voor zzp’ers?
- Hoe kan je de administratie doen als zzp’er?